vergrootglas

Eerlijke marketing

Een transparantere wereld betekent beter geïnformeerde consumenten. Ze laten zich niet meer zo snel iets op de mouw spelden. De externe communicatie moet gekenmerkt worden door transparantie en eerlijkheid. Wanneer een bedrijf door de mand valt, verspreidt dat nieuwtje zich razendsnel.

Eerlijke marketing betekent dat u geen onjuiste of misleidende informatie geeft over:

  • de belangrijkste kenmerken van het product: beschikbaarheid, voordelen, risico’s, uitvoering, samenstelling, gebruiksmogelijkheden en de te verwachten resultaten;
  • de prijs of de manier waarop die wordt berekend, en een eventueel prijsvoordeel;
  • resultaten en kenmerken van tests of controles op/van het product;
  • hoedanigheid, identiteit, kenmerken en rechten van de aanbieder;
  • rechten van de consument, zoals het recht op herstelling of vervanging van het product.

Bedrijven die een groots verhaal vertellen over een product of dienst dat/die niet aan de verwachtingen voldoet, vragen naar problemen. De consument prikt er gauw doorheen en geven deze bedrijven de stempel van greenwashers.

Interview

Luk Nuytten is secretaris van de Belgische Tuincentra Vereniging (BTV), die door de federale overheid erkend is als representatieve beroepsorganisatie. “BTV zal de online MVO-scan ondersteunen om de tuincentra voor 100% duurzaamheid te laten gaan”, zegt Luk, die wil dat de aangesloten leden het verschil maken.  

A - SUSTINERA

Waarom zou je met ons aan de slag gaan?

Expertise

Wij helpen jouw bedrijf of organisatie om stap voor stap tot een goed onderbouwd...

ALSICO NV

Alsico heeft als confectiespecialist meer dan 80 jaar ervaring in het vervaardigen van werk -en beschermkleding. Alsico is een vaste waarde binnen...

Expertise
Kwaliteitskleding, industrieel wasbaar, eigen productiesites, recycling programma, GRI rapport

Annelies Poppe

Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in de lift. Met recht en rede, want we zijn met zijn allen verantwoordelijk voor een duurzaam...

Expertise

We Wow You biedt ondersteuning bij het opzetten van een MVO-beleid: uitdagingen in kaart brengen,...

Arteglobe

Onder mijn label "Arteglobe" organiseer ik tentoonstellingen met verschillende kunstenaars. Ik werk samen met een organisatie genaamd 'rainforest...

Expertise

werkte in bedrijven rond het thema "European Affairs" als communicatie medewerker;...

AS4

AS4 is een erkend adviesbureau dat ondernemingen adviseert en ondersteunt op het gebied van kwaliteitszorg en managementsystemen met het oog op...

Expertise

AS4 onderscheidt zich door naast hoogstaande theoretische bijstand ook een praktische benadering...

Terug naar boven