Vrouw helpt mensen verder aan de telefoon

Klanttevredenheid

Het belang van duurzame klantenrelaties is evident. Toch hanteren bedrijven vaak een kortetermijndenken bij het zoeken en behouden van klanten. Specifieke aandacht voor een klantenbeleid met het oog op duurzaamheid is dan ook geen slecht idee.

Dat vereist een klantenbeleid dat continu oog heeft voor alle wensen van de klanten. Persoonlijke aandacht en service zijn een must. Een duidelijke visie en besef van de bedrijfswaarden - die dan even consequent uitgedragen worden naar de klanten - evenzeer.

Het spreekt voor zich dat duurzame klantenrelaties niet enkel voordelig zijn voor de omzet. Ook de motivatie van de medewerkers stijgt. Zij krijgen immers positieve feedback over hun werk.

Interview

Luk Nuytten is secretaris van de Belgische Tuincentra Vereniging (BTV), die door de federale overheid erkend is als representatieve beroepsorganisatie. “BTV zal de online MVO-scan ondersteunen om de tuincentra voor 100% duurzaamheid te laten gaan”, zegt Luk, die wil dat de aangesloten leden het verschil maken.  

Nieuws van 28 januari 2015

Volgens de Edelman Trust Barometer bereikte het vertrouwen in instellingen het dieptepunt van de grote recessie in 2009. In twee derde van de onderzochte landen, waaronder de VS, het VK, Duitsland en Japan, duikt bij de algemene bevolking het vertrouwen in de overheid, het bedrijfsleven, de media en NGO’s onder de vijftig procent.
 

Allanta vzw

Allanta ontwikkelde zich van een toonaangevende business partner voor de automobielsector, de voedingssector en de medical devices sector tot...

Expertise

Bij Allanta kan u terecht voor praktijkgerichte opleidingen en consultancy omtrent onder meer...

Terug naar boven