Europa WSE kondigt een ambitieuze campagne aan om de leercultuur binnen bedrijven en organisaties te versterken. Met als doel de motivatie voor leren te vergroten en een inspirerende omgeving te creëren, nodigt Europa WSE organisaties uit om deel te nemen aan een speciaal begeleid traject.
Levi Strauss wil netwerk leveranciers structureel verduurzamen
In november 2014 lanceerde Levi Strauss samen met de Wereldbank een financieringsprogramma voor duurzame toeleveranciers. Behaalt de kledingfabrikant de vooropgestelde meetbare doelstellingen, dan krijgt hij toegang tot goedkope leningen via de International Finance Corporation (IFC) van de Wereldbank.
Kans voor lokale ondernemers
Het financieringsprogramma heeft ook oog voor lokale ondernemers die nog niet in het netwerk van Levi’s zitten. Zij krijgen toegang tot goedkoop krediet als zij hun bedrijf veranderen. Iedere toeleverancier kan zich inschrijven. Levi’s hoopt op een olievlekwerking die op termijn de hele kledingindustrie verandert.
Azië eerste doelgebied
De jeansfabrikant rolt het programma als eerste uit in delen van Azië, waaronder Pakistan en Bangladesh. De eerste reacties op de voorgestelde plannen waren volgens de fabrikant positief.