Duurzaam communiceren, communiceren over duurzaamheid
Een interactieve sessie met voorbeelden en cases voor zij die over duurzaamheid willen of moeten communiceren en niet in de val van greenwashing willen trappen en bovendien duurzaam willen communiceren.
Doelen
- Kennis vergaren over het hoe en waarom van duurzaam communiceren.
- Inzicht verwerven in de stappen naar duurzame marketing en communicatie.
- Kennismaken met duurzame marketing- en communicatietechnieken en kanalen o.a. drukwerk, copywriting, social media, on-line, duurzaamheidsverslaggeving, eventmarketing…
- Inspiratie opdoen via originele cases.
Inhoud
- Wat is nu juist duurzame communicatie en marketing?
- Waarom is communicatie zo belangrijk in een goede MVO-aanpak?
- Kan je je als organisatie nog onderscheiden met duurzaamheid als USP?
- Hoe blijf je uit de val van greenwashing?
- Hoe bouw je duurzame relaties op met je stakeholders en welke communicatietools zijn hiervoor?
- Wat is de rol van de groene marketeer of de marketeer van de toekomst?
- Wat verwacht je publiek ?
- …
Praktische informatie
Dagverloop
09.00 - 09.30: onthaal met koffie en thee
09.30 - 12.30: voormiddagsessie
12.30 - 13.30: lunch
13.30 - 16.30: namiddagsessie
Prijs
- Normaal tarief: € 550 (lichte lunch inbegrepen in de prijs)
- Tarief voor overheden en social profit: € 350 (lichte lunch inbegrepen in de prijs)
- Studenten: gratis (aantal plaatsen voor studenten is beperkt)
Korting
- 10% korting op de deelnameprijs voor afgestudeerden van Thomas More (voorheen KHMechelen en Lessius Mechelen).
- Volgt u deze training vanuit een KMO? Deze opleiding is erkend voor betaling met KMO-portefeuillesubsidies. Hiermee betaalt u slechts 50% van het opleidingsbedrag.