Webinar | Van bezit naar gebruik: hoe overtuigen we de gebruiker?
Product-as-a-service, een top of flop? In deze webinar praten experts en ondernemers over consumentenacceptatie van nieuwe verdienmodellen.
Het leasen van een fiets, een abonnement op je koptelefoon of alleen betalen voor je wasmachine als je een was draait. In een circulaire economie zien we een trend van de aankoop van een product, naar betalen voor het gebruik van een product waarbij het product eigendom blijft van de producent.
Maar wat maakt dat dat de ene product-as-a-service een daverend succes is, en het andere niet aanslaat bij het grote publiek?
In dit webinar spreken we met een expert op gebied van consumentenacceptatie van circulaire producten over welke elementen belangrijk zijn in het ontwerp van een product en de bijbehorende service. Daarnaast komen drie ondernemers aan het woord die vertellen over de succesfactoren en geleerde lessen van hun product-as-a-service.
Het programma
Het voorlopige programma ziet er als volgt uit, de sprekers worden later bekend gemaakt:
- Wetenschapper Vivian Tunn over consumentenacceptatie van product-as-a-service
- Richard Burger - Swapfiets
- Colin Bom - Homie
- Tom Leenders - Gerrard Street
- Paneldiscussie met alle sprekers en gelegenheid voor publieksvragen
Vind je dit onderwerp interessant? Bekijk dan ook eens de Inspiratiegids Circulair Ontwerp van Rijkswaterstaat.