En de CSR Professionals of the Year 2017 zijn ...

Op 22 februari vond de verkiezing van de CSR Professionals of the Year 2017 plaats. In de categorie groot bedrijf was Eric de Deckere, Senior Technisch Manager Sustainable Transition van de Haven van Antwerpen, de gelukkige. In de categorie kmo ging de erkenning naar Philip Van Kelst, grondlegger van de Kasteelhoeve Wange. De Award gaat uit van vzw Time4Society.

Tijdens deze derde editie van de CSR Professionals of the Year werden opnieuw twee professionals bekroond. Na een live-stemronde door alle aanwezigen, maakte de jury de uitslag bekend.

Eric de Deckere,  Senior Technisch Manager Sustainable Transition van het Antwerps Havenbedrijf was fier: "Het winnen van deze award is een erkenning voor het traject dat we hebben afgelegd. We zijn in 2010 en 2011 gestart met duurzaamheidsrapportering. En in 2017 hebben wij bijkomende stappen ondernomen om dat duurzaamheidsrapport aan een breder publiek bekend te maken. Van de communicatie rond die opeenvolgende duurzaamheidsrapporten is er een beweging gegroeid en zijn we gekomen tot concrete acties. Nu zitten we echt in een modus van transitie. Vanuit het havenbedrijf willen we onze voortrekkersrol blijven spelen naar alle bedrijven in de havengemeenschap. Deze prijs is een beloning voor al dat werk, voor het team en voor alle partners die stappen willen zetten om duurzamer te worden."

Op het eind van de avond riep de jury Philip Van Kelst, grondlegger van de Kasteelhoeve Wange uit tot winnaar in de categorie kmo's. Hij blijft zijn eigen bescheiden zelf en vertelt: "Sinds het ontstaan van Kasteelhoeve Wange hebben we ingezet op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. We hebben ons hart gevolgd. En we hebben van het begin af aan gekozen voor verbinding met de partners. Zo hebben wij bij de opening van onze Kasteelhoeve eerst de dorpsbewoners van Wange uitgenodigd en hen bedankt voor de welwillendheid  waarmee ze onze verbouwingen hebben bejegend. Sindsdien hebben we een echte community achter ons. Mensen geloven in ons en verbinden zich met ons. Het zijn onze ambassadeurs geworden. Deze prijs is de kers op de taart!"