Sportfederaties in de maatschappij: de kracht van maatschappelijk verantwoord ondernemen

Waarover gaat deze inspiratiesessie? Moeilijk te zeggen. Althans niet met één term.

Corporate social responsbility. Duurzaamheid. Maatschappelijk verantwoord ondernemen. Cause-related marketing.

Zoveel vlaggen, hoe zit het met de ladingen?

Het gaat over strategie. Dat sowieso. Strategie die verder kijkt dan de dagelijkse werking. Strategie inspelend op opportuniteiten. Op zoek naar win-wins: voor de organisatie én de maatschappij.

En óf dit aan belang wint. Meer en meer wordt verwacht van organisaties in onze samenleving (en die dus hun bestaansreden en legitimiteit aan de samenleving te danken hebben) dat ze een bewuste strategie hebben over hun plaats en rol in een evenwichtige, duurzame samenleving.

Nog niet volledig overtuigd? Kom naar deze sessie en laat je overtuigen. Of toch zeker inspireren. De sessie start met een kort 'theoretisch' stukje, dat een vertaalslag krijgt in een aantal concrete cases uit de sportwereld.

Programma

  • 10u-11u: Inleiding door MVO Vlaanderen
  • 11u-12u: Toelichting door drs. Cleo Schyvinck (UGent) over CSR / cause related marketing en sport(federaties)
  • 12u-13u: Inspiratie - een aantal voorbeelden van CSR strategieën

Prijs

Gratis (leden VSF); € 50 (niet-leden)

Datum

28 januari 2020, 11:00 - 14:00

Locatie

Ghelamco Arena
Ottergemsesteenweg Zuid 808
9000 Gent
België

Organised by

Vlaamse Sport Federatie

Toevoegen aan mijn favorieten

Voeg dit praktijkvoorbeeld of andere inspiratie of evenementen toe aan uw favorieten. U kan uw favorieten vervolgens als één pdf document downloaden.