MVO Prestatieladder
De MVO Prestatieladder is afgeleid van ISO 26000 en een certificeerbare managementsysteemnorm voor MVO die voorziet in de behoefte om vanuit maatschappelijke betrokkenheid duurzame ontwikkeling concreet, objectief en aantoonbaar te kunnen maken.
De MVO prestatieladder hanteert als basis 7 MVO kernthema’s, met name :
1. Behoorlijk Bestuur
2. Arbeidsomstandigheden en volwaardig werk
3. Mensenrechten
4. Eerlijk zaken doen
5. Consumentenaangelegenheden
6. Milieu, grondstoffen, energie, emissies
7. Betrokkenheid bij de en ontwikkeling van de gemeenschap
De organisatie moet daarbij aannemelijk en inzichtelijk maken dat deze MVO Kernthema’s worden ingevuld. Dit wordt aangetoond via 33 MVO-indicatoren ondergebracht in People, Planet en Profit (of Prosperity) en gelinkt aan deze Kernthema’s.
De MVO Prestatieladder is onderverdeeld in vijf prestatieniveaus waarbij de zeven MVO-thema’s centraal staan. Op elk van de vijf niveaus van de prestatieladder worden de 33 MVO-indicatoren uitgewerkt. Elk niveau kan apart gecertificeerd worden.
De internationale uniforme toepassing van de norm wordt bewaakt door de Foundation Sustained Responsability . Deze Foundation ondersteunt het Centraal College van Deskundigen datde, ontwikkeling en het onderhoud van de MVO Prestatieladder op zich neemt.
Voeg dit praktijkvoorbeeld of andere inspiratie of evenementen toe aan uw bundel. U kan uw bundel vervolgens als één pdf document downloaden.
Voeg toe aan mijn bundel