slogan "duurzaam werken doe je niet omdat het moet, je doet het uit overtuiging"

Meten en weten

Het meetbaar en dus zichtbaar maken van mvo-prestaties binnen de organisatie is cruciaal: voortdurend monitoren of observeren van de activiteiten is op zich vrij logisch. Enkel zo kan je monitoren dat de activiteiten voortgang boeken.

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor hun mvo-activiteiten in een duurzaamheidsrapport te bundelen en verspreiden.

De Global Reporting Initiative (GRI) richtlijnen en hun indicatoren zijn een praktisch hulpmiddel om te communiceren over mvo én om het mvo-beleid te evalueren. De mvo-onderwerpen van Global Reporting Initiative komen in grote mate overeen met de kernonderwerpen van de ISO 26000-richtlijn. Dit maakt het makkelijk voor organisaties en ondernemingen die aan de slag gaan met ISO 26000 om hun inspanningen ook te meten en erover te communiceren.

laarzenrek
Interview

In volle pandemie een nieuwe onderneming opstarten: je moet het maar doen. Saartje Boutsen en Charlotte Vandierendonck van Studio D gingen er voluit voor en helpen sinds afgelopen coronazomer kleine en grote bedrijven met duurzaam ondernemen.

‘Wie inzet op verduurzaming, is weerbaarder in tijden van crisis.'

data
Interview

Met de data die miljarden mensen genereren, bewust of onbewust, verdienen een handvol bedrijven gigantisch veel geld. Ethereum Swarm en haar ‘Fair Data Society’ wil dat voorkomen door in te zetten op het decentraliseren van databeheer. “Eens je beseft hoeveel je gegevens waard zijn, zal je er ook omzichtig mee omspringen.”

Terug naar boven