Vrouw helpt mensen verder aan de telefoon

Klanttevredenheid

Het belang van duurzame klantenrelaties is evident. Toch hanteren bedrijven vaak een kortetermijndenken bij het zoeken en behouden van klanten. Specifieke aandacht voor een klantenbeleid met het oog op duurzaamheid is dan ook geen slecht idee.

Dat vereist een klantenbeleid dat continu oog heeft voor alle wensen van de klanten. Persoonlijke aandacht en service zijn een must. Een duidelijke visie en besef van de bedrijfswaarden - die dan even consequent uitgedragen worden naar de klanten - evenzeer.

Het spreekt voor zich dat duurzame klantenrelaties niet enkel voordelig zijn voor de omzet. Ook de motivatie van de medewerkers stijgt. Zij krijgen immers positieve feedback over hun werk.

kantoor Qframe
Praktijkvoorbeeld

Het Kontichse Qframe schrijft software op maat op basis van het .Net (spreek uit dotNet) framework van Microsoft. Het bedrijf plaatste de jongste jaren veel vraagtekens bij een zakenwereld die enkel interesse toont in de maximalisatie van de winst en van de output per werknemer en daarbij de ogen sluit voor afval, vervuiling, uitputting van grondstoffen,...

beeld bouwvakker veiligheidskledij Vandeputte
Praktijkvoorbeeld

Veiligheidsbedrijf Vandeputte maakt meer dan 5.000 bedrijven veiliger. Zowel kmo’s als multinationals en dat over heel Europa. Hun missie is om elke dag opnieuw 1 miljoen mensen te beschermen. Veiligheid en welzijn zijn dan ook de grote drijfveren voor het bedrijf uit Boechout....

Praktijkvoorbeeld

Bij beMatrix zijn ze op weg naar duurzaamheid. Daar wordt nu reeds hard op gewerkt binnen alle afdelingen van de onderneming. Maar ze zijn er nog niet. Dat beseffen zij maar al te goed. Toch willen ze nu reeds hun gedrevenheid voor een duurzamere standenbouw in de verf zetten.

Terug naar boven