Vrouw helpt mensen verder aan de telefoon

Klanttevredenheid

Het belang van duurzame klantenrelaties is evident. Toch hanteren bedrijven vaak een kortetermijndenken bij het zoeken en behouden van klanten. Specifieke aandacht voor een klantenbeleid met het oog op duurzaamheid is dan ook geen slecht idee.

Dat vereist een klantenbeleid dat continu oog heeft voor alle wensen van de klanten. Persoonlijke aandacht en service zijn een must. Een duidelijke visie en besef van de bedrijfswaarden - die dan even consequent uitgedragen worden naar de klanten - evenzeer.

Het spreekt voor zich dat duurzame klantenrelaties niet enkel voordelig zijn voor de omzet. Ook de motivatie van de medewerkers stijgt. Zij krijgen immers positieve feedback over hun werk.

Interview

Luk Nuytten is secretaris van de Belgische Tuincentra Vereniging (BTV), die door de federale overheid erkend is als representatieve beroepsorganisatie. “BTV zal de online MVO-scan ondersteunen om de tuincentra voor 100% duurzaamheid te laten gaan”, zegt Luk, die wil dat de aangesloten leden het verschil maken.  

Terug naar boven