Vrouw helpt mensen verder aan de telefoon

Klanttevredenheid

Het belang van duurzame klantenrelaties is evident. Toch hanteren bedrijven vaak een kortetermijndenken bij het zoeken en behouden van klanten. Specifieke aandacht voor een klantenbeleid met het oog op duurzaamheid is dan ook geen slecht idee.

Dat vereist een klantenbeleid dat continu oog heeft voor alle wensen van de klanten. Persoonlijke aandacht en service zijn een must. Een duidelijke visie en besef van de bedrijfswaarden - die dan even consequent uitgedragen worden naar de klanten - evenzeer.

Het spreekt voor zich dat duurzame klantenrelaties niet enkel voordelig zijn voor de omzet. Ook de motivatie van de medewerkers stijgt. Zij krijgen immers positieve feedback over hun werk.

Column

Hier deelt Jan Bossuyt zijn ervaringen met jou over het waardengedreven bedrijfsleven. Dit is de derde column van zijn hand.  In de vorige bijdrage kon u kennis maken met zijn doorleefde kijk op bedrijfswaarden en hoe jij ze uiterlijk kan waarnemen in het beleid, de beslissingen, de houding en het gedrag van de leiding. 

Column

Jan Bossuyt maakt dankbaar gebruik van het aanbod van MVO Vlaanderen om zijn ervaringen in het waardengedreven bedrijfsleven met jou te delen via deze column. Dit is de tweede van een handvol bijdragen.  In de eerste bijdrage kon u kennis maken met Jan Bossuyt, zijn loopbaan en zijn gedrevenheid. 

Column

Jan Bossuyt: “Ik ben geboren in 1939. Ik heb een opleiding genoten van burgerlijk ingenieur scheikunde en MBA Vlerick. Ik was 40 jaar lang algemeen directeur van het familiebedrijf Boss Paints uit Waregem. Ik stichtte de Colora verfwinkelformule met advies. Nu ben ik nog bij Boss actief als bestuurder.

Terug naar boven