Opleiding: Bouw aan je communicatie- en marketingverhaal
Een impactvolle onderneming staat of valt met een doeltreffende communicatie- en marketingstrategie. Maar wat zijn de bouwstenen van een wervende communicatiecampagne? Hoe vertaal je jouw missie en visie naar aantrekkelijke content voor je website en je sociale media? En welke tools kan je gebruiken om je eigen verhaal in de markt te zetten?
Verhalen vormen de basis van iedere creatieve en impactvolle communicatiecampagne. Ze zorgen voor een emotionele band met je publiek, ze creëren een gevoel van betrokkenheid met je onderneming en ze versterken de geloofwaardigheid van je boodschap. Verhalen stellen je zo in staat om complexe informatie, zoals technische informatie of duurzaamheidsdoelstellingen, op een toegankelijke manier te communiceren naar je doelpubliek.
Storytelling valt anno 2024 niet weer weg te denken uit de marketingaanpak van bedrijven. Via verhalen creëer je meteen een bijzonder sterke emotionele band met je klant. In de workshop van Rudy Pieters (Verhalenmakers) ontdek je daarvan verschillende inspirerende voorbeelden. Je leert inzien waarom storytelling zo krachtig is. Via verschillende tips en tricks kun je dat meteen op je eigen bedrijf toepassen. Je gaat ook aan de slag met het Story Design Canvas, een tool waarmee iedereen in 20 minuten een sterk verhaal kan ontwerpen voor elke campagne.
Digital agency Starring Jane deelt je na de middagpauze concrete tips om je eigen verhaal te vertalen naar je communicatiekanalen. De output die je ’s morgens creëert, dient als basis om je communicatiecampagne verder uit te werken. Welke content plaats je op welk kanaal? Hoe bepaal je welke doelgroep je via welk kanaal wil bereiken? En zijn er hulpmiddelen om je communicatiestroom te structureren?
Tot slot krijg je hapklare inspiratie van bouwprofessionals en -ondernemingen die je meer vertellen over hun aanpak op het vlak van communicatie en marketing. Hoe vertalen zij hun missie en visie naar boeiende verhalen? Wat zijn de bouwstenen van hun communicatie- en marketingstrategie? En welke tools gebruiken ze en welke inhoud posten ze waar?