Dag lezer
Alweer zeven jaar geleden hoorden we de onvolprezen John Grant, niet de muzikant, wel de auteur van onder andere The Green Marketing Manifesto en Co-Opportunity, zijn oeuvre als volgt samenvatten: "It's not about the normal looking a bit more green. It's about green being the new normal."
Vervang 'green' door 'MVO' en je begrijpt waarom de bedrijven, die de jongste tijd op onze website aan bod kwamen, ons weer aan Johns quote deden denken.
Deze organisaties hoefden hun verdienmodel niet te laten vervellen tot een meer duurzame versie. Of, godbetert, te doen alsof. In hun business model staat duurzaamheid centraal. Van bij de start.
Het mooie daarbij is hoe gevarieerd hun aanbod is. Of wat dacht je van ML6 dat artificiële intelligentie enkel op een verantwoorde manier wil toepassen? En Nazka Mapps dat maatschappelijk relevante kaartapplicaties ontwikkelt? Of Facadeklik met zijn circulaire gevelstenen?
"De tijd dat MVO gelijk was aan sponsoring en liefdadigheid is lang voorbij", poneerden we onlangs toen we nog eens een stapje buiten zetten.
Deze nieuwe generatie ondernemers bewijst dat ten voeten uit. Daar mogen we zeer tevreden over zijn.
Tot de volgende keer
|