Kan u deze nieuwsbrief niet lezen? Klik hier voor een online versie.
MVO Vlaanderen

MVO-peloton in achtervolging op de Koploper?

18 juni 2018

MVO Vlaanderen brengt met Koploper een nieuw magazine over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) uit. Een MVO-koploper heeft karakter en rijdt voorop ... hoe ver de meet ook ligt.

De strijdlust is alvast aanwezig in het peloton: drie kwart van de Belgische bedrijven geloven dat het opnemen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid op termijn loont. MVO motiveert medewerkers, trekt talent aan, overtuigt klanten en werkt kostenbesparend. 

Hoe kan je duurzaam ondernemen concreet waarnemen? Daarvoor geeft Jan Bossuyt, een koploper avant la lettre, je duidelijke tips op basis van zijn decennialange ervaring als bedrijfsleider: "Ik meen dat innerlijk doorleefde waarden pas betekenis en geloofwaardigheid krijgen, als men ze ook uiterlijk kan waarnemen in de beslissingen en ingesteldheid van de bedrijfsleiding." 

Ontdek wat er gebeurt in de kopgroep van de nieuwe generatie ondernemers in het boek 'Zaken die je raken'. De auteurs verzamelden getuigenissen van sociale ondernemers die maatschappelijke uitdagingen aanpakken op basis van hun innerlijke waarden én de vertaling ervan in hun bedrijf. 

Wens je als bedrijf of sectororganisaties deze Koploper mee te verspreiden (op jouw evenementen, workshops of andere netwerkmomenten)? Neem dan contact op met MVO Vlaanderen

 
pictogrammen over monitoring

Drie op vier Belgische bedrijven zien economische voordelen van MVO

Drie vierden van de Belgische bedrijven geloven dat het opnemen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid (ook wel 'Corporate Social Responsibility' genoemd) op termijn loont. MVO kan medewerkers motiveren, talent aantrekken, klanten overtuigen en kosten besparen. 

Dat blijkt uit de CSR Monitor 2018, die bij 640 Belgische bedrijven peilde naar hun kijk op en aanpak van duurzaam ondernemen. Deze monitor is het resultaat van een onderzoek van Trendhuis in samenwerking met BNP Paribas Fortis. 

Meer lezen
 
 
kompas

Een waarachtig waardengedreven bedrijf, waaraan herkent men dat nu concreet?

Jan Bossuyt maakt dankbaar gebruik van het aanbod van MVO Vlaanderen om zijn ervaringen in het waardengedreven bedrijfsleven met jou te delen via deze column. Dit is de tweede van een handvol bijdragen. 

In de eerste bijdrage kon u kennis maken met Jan Bossuyt, zijn loopbaan en zijn gedrevenheid. 

Meer lezen
 
 
fiere auteurs  tonen hun boek

Zaken die je raken

Drie auteurs van de Social Enterprise NL en de  Sociale InnovatieFabriek verzamelden de verhalen van tientallen sociaal ondernemers uit Vlaanderen en Nederland die met hun bedrijf maatschappelijke uitdagingen aanpakken zoals de werkgelegenheid voor kansengroepen, de toekomst van jongeren, vergrijzing, ruimte en voedsel, energietransitie, circulaire economie en ondernemerschap. 

Meer lezen
 

Nieuws

 

Agenda

MVO Vlaanderen
is een initiatief van de Vlaamse Overheid.
Uitschrijven op deze nieuwsbrief.