Dag lezer
Gisteren viel de najaarsprogrammabrochure van D.R. in A. (meer bepaald in B.) in de bus. De drijvende kracht achter deze volksschouwburg ondertekende zijn edito met 'believer'. Kijk. Zo eenvoudig kan het zijn om ons aan het denken en dromen te zetten.
Want believers. En dan nog van het soort dat zich als dusdanig durft te outen. We hebben ze hard nodig. Niet in het minst als het gaat over duurzaamheid. We boeken vooruitgang, getuige de alsmaar groeiende stroom aan nieuws en voorbeelden die we op MVO Vlaanderen brengen. Maar dat kan en moet sneller.
Believers, koplopers, trekkers,... die vertellen waarom ze geloven in duurzaamheid en hoe ze MVO integreren in wat ze doen. Luidop. Loeihard. Het zit niet in onze Vlaamse aard, zult u zeggen. Maar als het gebeurt, gaat het vooruit. Getuige D.R. in A.
|
Binnendruppelende brochures met het najaarsprogramma wijzen niet enkel op een actieve culturele sector. Ze luiden ook het einde van de vakantie in. De energie van uw opgeladen batterijen kunt u meteen kwijt in volgende oproepen:
Vindt u niets van uw gading in het overzicht hierboven, kijk dan ook nog even naar de oproepen die we in onze vorige nieuwsbrief oplijstten.
Tot de volgende keer.
Believe en vertel het verder.
|
|
|
|
Maatschappelijke betekenis: de volgende stap in MVO
Bart Brüggenwirth, oprichter van b-open, schreef voor ons een column die geënt is op de inhoud van zijn verse boek ‘Sterke merken, betere wereld’.
Daarin schetst hij hoe marketing en MVO naar elkaar toe groeien en samenkomen in de maatschappelijke betekenis van merken. In negen praktijkcases delen change agents van Eneco, a.s.r., Unilever, FrieslandCampina, ANWB, Triodos Bank, Interface, DSM en Plastic Whale hun afwegingen, ervaringen en tips.
Op donderdagmiddag 12 september is er een workshop ‘Sterke merken, betere wereld’ in Utrecht. Daarin leert u wat de laatste ontwikkelingen zijn op het gebied van MVO en marketing en gaat u zelf aan de slag met tips en handvatten om de maatschappelijke betekenis voor uw merk te ontdekken en tot leven te brengen.
Het fijne is dat lezers van deze nieuwsbrief - u dus - 20% korting ontvangen op de deelnameprijs. Als u 'MVO Vlaanderen' vermeldt bij uw inschrijving tenminste.
Nog fijner is dat er een exemplaar van 'Sterke merken, betere wereld' op u wacht als u ons vertelt hoe uw organisatie of merk maatschappelijke betekenis toevoegt binnen het begrippenkader zoals Bart het schetst in zijn column.
We mogen drie stuks weggeven. Het zal u ondertussen niet verbazen dat onze onschuldige hand een lichte voorkeur heeft voor ware believers.
|