Dag lezer,
Er zijn vrolijker dingen om aan te denken bij het ochtendgloren, zal je zeggen. En gelijk heb je. Toch schiet het regelmatig door ons hoofd als de wekker gaat: rustig maar, je kunt niet àlles weten.
Je mag dus van een ware epifanie spreken - dat woord kennen we dan weer wel - toen ten volle de enorme contradictie 'binnenkwam' tussen Thanksgiving en Black Friday.
Is Thanksgiving de dag in de VS "waarop dank wordt gezegd voor de oogst en allerlei andere goede dingen" (zo staat het letterlijk te lezen op Wikipedia), dan is de daarop volgende Black Friday bij uitstek de dag waarop té velen onder ons in een vlaag van collectieve waanzin al dat goede dat moeder aarde voortbrengt verkwanselen door het massaal in verwerkte vorm te kopen om er vervolgens niets mee te doen.
Om maar te zeggen: we zijn geen fan.
Gelukkig groeien onze gelederen. Green is voor alsmaar meer bedrijven the new black zoals je hieronder kunt merken. Of in grotezakenmensentaal: zonder een 'groene' strategie vandaag schrijf je morgen geen zwarte cijfers meer.
Als dat als een epifanie klinkt, dan zouden we ons haasten.
Tot binnenkort
|