Dag lezer,
Ondanks de paaspauze (waarom toch twijfelt Google aan die spelling?) was april best wel een drukke maand.
Zo beslisten we om ermee op te houden. Niet met MVO Vlaanderen. Wel met onze groepspagina op LinkedIn. We stapten deze maand over naar een 'bedrijfspagina' waar een 400-tal MVO-affectionado's ons al wist te vinden. De groepspagina houden we nog een tijdje aan. Nieuws posten we echter enkel nog op de bedrijfspagina. Dus spreekt het voor zich dat we alle groepspaginavolgers graag naar daar zien overstappen.
April is - traditiegetrouw ondertussen - de maand waarin Fashion Revolution Week oproept om de modesector te verduurzamen en vooral menselijker te maken. Ze kwam er naar aanleiding van het Rana Plaza-drama; het fabriekscomplex in Bangladesh dat op 24 april 2013 instortte. 1.100 textielarbeiders lieten het leven. 2.500 raakten gewond. Ook wij besteedden er veel aandacht aan zoals je onderaan deze nieuwsbrief merkt. Wat je moet onthouden? Zie je kleren graag. Zo simpel is het.
Apple tooide vorige week de iMac weer in de felle kleurtjes van weleer. Het groen is echter van de fletse soort. Toeval of niet, ook hun 'groene' ambities missen nog wat frisheid. Dat dergelijke wereldgigant oog krijgt voor zijn impact zien we graag. Wat er beter kan vertellen we in een column.
Opbouwwerker Stefan Goemaere ziet de mensen graag. Hij gaat vaak bij hen op bezoek. Zo leerde hij dat de overstap naar duurzame energie niet voor iedereen is weggelegd. In zijn zoektocht naar oplossingen aarzelde hij niet om de bedrijfswereld op sleeptouw te nemen. Het betekende de start van 'Papillon'.
'Mensen die bomen willen kappen.' Dat transportbedrijf H. Essers enige tijd terug niet graag gezien was, zoveel is duidelijk. Dat imago proberen ze van zich af te schudden door hard te werken aan een duurzame, synchromodale toekomst. Oordeel zelf.
Tot de volgende keer
|