Succesvolle ‘impactdag’ helpt 1000 mensen

Bol.com vindt het belangrijk om samen met zijn medewerkers een zichtbare bijdrage te leveren aan het overwinnen van sociale en duurzaamheidsuitdagingen. Het bedrijf kiest voor de formule van een ‘impactdag’ waarbij het personeel zich als vrijwilliger inzet voor  kinderen en jongeren in achterstandssituaties, en ook voor ouderen en mensen met een beperking.

Op vrijdag 29 september vond de eerste editie van deze 'impactdag' plaats.  500 medewerkers van bol.com hebben zich ingezet voor de medemens via 20 activiteiten in de omgeving van Utrecht en Antwerpen.
Om al dat vrijwilligerswerk in goede banen te leiden werd samengewerkt met meerdere maatschappelijke initiatieven met een lokale impact in Nederland en België. In Vlaanderen werd beroep gedaan op de diensten van ‘Give a day’. Dit is een organisatie dat een platform aanbiedt om maatschappelijke organisaties, scholen, bedrijven en vrijwilligers aan elkaar te koppelen. 35 Bol.com medewerkers leerden kinderen in het vierde leerjaar van de basisschool De Kade in Boom programmeren met de Ozobot (kleinste programmeerbare robot). Of ze bezochten het woonzorgcentrum Den Beuk om samen met de bewoners karaoke te zingen of met hen op reis te gaan via Google Streetview. 

Ontdek meer over het meten van maatschappelijke impact via het Impactnetwerk.