KPMG stelt rapport ‘A New Vision of Value’ voor

Deze maand publiceerde KPMG het rapport ‘A New Vision of Value: Connecting corporate and societal value creation‘. Hiermee wil de internationale accountants- en adviesorganisatie bedrijfsleiders en investeerders aansporen om de nodige aandacht te schenken aan externaliteiten.

Externaliteiten hebben meer dan ooit een effect op de waardecreatie van een bedrijf, aldus KPMG. Positieve externaliteiten zorgen voor nieuwe kansen, negatieve externaliteiten brengen nieuwe risico’s met zich mee. Twee stromingen die best zo goed mogelijk in kaart gebracht worden. Op die manier kunnen bedrijfsleiders een efficiënte strategie uittekenen die de waarden van hun bedrijf beschermen.

Het rapport belicht onder meer:

  • hoe nieuwe wetten, groeiende inspraak van stakeholders en de veranderende markt de externaliteiten van bedrijven sterk beïnvloeden
  • hoe bedrijven hun bedrijfs- en sociale waarden kunnen beschermen en creëren door gebruik te maken van de KPMG True Value-methodologie
  • wat bedrijfsleiders, investeerders en beleidsmakers nodig hebben om bedrijfs- en sociale waarden beter op elkaar af te stemmen.