Grootschalige enquête als duwtje in de rug voor designtools

VLAIO en Flanders DC hebben een studie opgezet om de impact van design op de bedrijfsvoering en innovatie bij Vlaamse bedrijven in kaart te brengen. Of je nu kaas gegeten hebt van designtools of niet: ook jouw medewerking is gevraagd. Daar heb je tijd voor tot 12 mei.

Maak jij deel uit van een bedrijf of ben je een bedrijfsleider? Als je deze website bezoekt, vermoeden we van wel. Heb je al gehoord van designprincipes en -methodieken om te innoveren met je bedrijf? Of het antwoord nu volmondig “ja” of resoluut “nee” is; deze enquête is voor jou.

Het Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) en Flanders District of Creativity (Flanders DC) hebben namelijk een studie opgezet om de impact van design op de bedrijfsvoering in Vlaanderen in kaart te brengen. Met een enquête willen de organisaties de relevantie van design voor innovatie staven.

Omdat het gaat om een grootschalige bevraging, wordt de vraag wijd verspreid binnen het Vlaamse bedrijfsleven. De organisatoren mikken op zowel kleine en middelgrote als grote ondernemingen, in traditionele industrieën en innovatieve sectoren. Of zij ervaring hebben met design als tool voor innovatie, doet er in die zin niet toe.

Wel vragen de organisatoren om de medewerker in te schakelen die vanuit zijn of haar functie of ervaring het meeste kennis heeft over innovatie binnen het bedrijf. Opnieuw: of de toepassing van designtool daarbij betrokken wordt, doet er niet toe.

Via deze link kom je terecht bij de bevraging. Die neemt zo’n tien tot vijftien minuten van je tijd in beslag. Daarvoor heb je de tijd tot 12 mei 2021.

De studie van VLAIO en Flanders DC werd opgezet in het kader van het Europese Design4Innovation-project en wordt ondersteund door verschillende partners uit het werkveld zoals Agoria, Antwerp Powered by Creatives, Designregio Kortrijk, POM Limburg en Ministry of Makers.

Met eventuele vragen kan je terecht bij VLAIO.