Belgische Heleen Buldeo Rai is 'De Bewustmaker' van 2022

Het Nederlandse Platform Innovatie en Marketing (PIM) reikt jaarlijks een Marketing Literatuurprijs uit. Dit jaar werd daar voor het eerst de categorie 'De Bewustmaker' aan toegevoegd. Het boek 'Duurzaam Online Shoppen' van Heleen Buldeo Rai kwam als 'De Bewustmaker' van 2022 uit de bus.

PIM wil met 'De Bewustmaker' graag auteurs op het podium zetten die op eigenzinnige wijze een specifiek onderwerp behandelen dat niet altijd 'typisch marketing' is, maar wel van invloed heeft op het marketingvak..

'Duurzaam Online Shoppen' vond de jury duidelijk zo’n boek. "Het is een boek dat alle e-commerce managers zouden moeten lezen”, luidt het in het juryverslag.

Het boek behandelt het vraagstuk van de gevolgen van het toenemende online winkelen. Van verpakkingsmateriaal tot het realiseren van een maatschappelijk bewustwordingsproces bij shoppers en shops. De maatschappelijke insteek is concreet en helder omschreven in ieder hoofdstuk.

De Belgische Heleen Buldeo Rai behaalde in 2019 haar doctoraat in toegepaste economische wetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. Ze is actief in het academisch onderwijs.