Merken in het hart van duurzame ontwikkeling

PUB wil je doen nadenken en wil je ook ervaringen laten delen. Daarvoor brengt PUB een mooie selectie van nationale en internationale sprekers samen op een conferentie op 25 oktober 2018 in Brussel. 

Vragen en ...

Bij PUB stellen ze zich vragen over duurzaamheid. Ze denken dat de wereld van de marketing, de communicatie en de media niet kan ontsnappen aan wat wellicht dé trend van de 21e eeuw wordt. In 2014 al noteerde Nielsen in een internationale studie dat 55% van de toenmalige surfers verklaarden klaar te staan voor producten en diensten van bedrijven die bezorgd zijn over hun sociale impact en over de gevolgen voor het milieu, en om daar meer voor te betalen. Hoe staan de zaken ervoor in 2018?

Bij PUB stellen ze zich vragen over hoe zij met duurzaamheid aan de slag kunnen. Zijn ze zelf een voorbeeld? Hoe kunnen ze dat worden? Wellicht stel jij je diezelfde vragen. Hoe slaag je in een duurzame transformatie? Welke voorbeelden kan je volgen? Wat brengt dat op, duurzaam zijn? Hoe moet je daarover communiceren?

Bij PUB willen ze daar niet egoïstisch in een hoekje over nadenken, maar beslisten ze om allerhande experts daarvoor uit te nodigen. En ze nodigen jou ook uit om daarbij te zijn. 

... antwoorden

Op donderdagnamiddag komen volgende sprekers met hun antwoorden op de vragen over de integratie van duurzaamheid in de wereld van de marketing, communicatie en media:

Pierre-Loïc Nihoul van Ocean Consulting zal het hebben over duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties. Beter bekend onder hun afkorting SDGs.

Michael Adler (Duitsland), spreker, managing director van het bureau Tippingpoints en lid-oprichter van het bureaunetwerk “Do not smile” spreekt over de behoefte aan een heel slimme emotionele communicatie  om te evolueren in de richting van een duurzame, eenvoudige, snelle en aangename mobiliteit.

Stefaan Vandist, trend & innovation consultant, spreekt over 'post-authenticiteit' en de relevantie voor duurzaamheid.

Nicolas Lambert,  directeur van Fairtrade Belgium komt getuigen dat de concurrentie tussen merken wel een realiteit is, maar dat in het licht van de enorme uitdagingen die op ons afkomen kunnen partnerschappen een grote bijdrage kunnen leveren.

Erik Eklund richtte Connecting Humans op en is mede-oprichter van LinkedIn Local en vertelt over het belang van verhalen, authenticiteit en kwetsbaarheid om de juiste klanten aan te trekken en solide relaties uit te bouwen.

Samen met Willem Sleurs, marketingdirecteur van PAB Benelux ontdek je hoe Tony Chocolonely mensen over de hele planeet gek maakt van chocolade en zorg doet dragen voor elkaar. 

E-reputatie en verantwoorde communicatie, dat is waar Vincent Pittard, directeur van het bureau Reputation 365, over spreekt.

De conferentie op 25 oktober wordt gevolgd door  ontmoetingen met de sprekers, in een aangename en inspirerende omgeving, en wordt afgesloten met een walking dinner. Om nog van de sympathieke goodiebag te zwijgen. 

Reserveer nu uw plaatsje. En moet het gezegd zijn dat abonnees van PUB korting krijgen

Prijs

€360

Datum

25 oktober 2018, 17:00 - 26 oktober 2018, 00:00

Locatie

Arianelaan 5
Sint-Lambrechts-Woluwe
België

Organised by

PUB

Toevoegen aan mijn favorieten

Voeg dit praktijkvoorbeeld of andere inspiratie of evenementen toe aan uw favorieten. U kan uw favorieten vervolgens als één pdf document downloaden.