Foutmelding
Er is een ongeldige keuze vastgesteld. Neem contact op met de websitebeheerder.
Onderstaande links verwijzen naar tests en scans op externe websites. De meeste zijn online beschikbaar en gratis. U kunt natuurlijk ook terecht bij bureaus die u ondersteunen bij het in kaart brengen van uw mvo-prestaties.
Dankzij de Sustatool kan je als kmo of kleinere organisatie werk maken van een duurzaamheidsbeleid. Maar hoe begin je eraan? Hoe verbind je bestaande initiatieven? Hoe veranker je duurzaamheid in de strategie?
Deze tool bied je een systematische en praktische no-nonsense aanpak. Met de Sustatool krijgt je duurzaam beleid een duwtje in de rug.
Zo maak je samen een 'warm bedrijf'
Een 'warm bedrijf' is een werkomgeving die medewerkers mentaal gezond houdt én versterkt. De organisatie voorziet zo een positieve buffer tegen de rukwinden die het werkleven soms uitstuurt.
Alle info, methodieken, tools van een warmbedrijf.be zijn daarom gratis beschikbaar voor iedereen.
#VerduurSamen is een online instrument dat een overzicht biedt van de te nemen stappen om te komen tot een MVO-beleid.
Er bestaat niet één algemene aanpak die voor iedereen geldt. Het stappenplan maakt de gebruiker wel wegwijs in de manier waarop MVO kan worden aangepakt.
#VerduurSamen geeft ook een aantal voorbeelden en nuttige websites mee die specifiek van toepassing zijn op bedrijven uit de hout- en meubelsector.
AccountAbility publiceert de AA1000 Stakeholder Engagement Standard 2015
AccountAbility lanceerde de definitieve versie van de AA1000 Stakeholder Engagement Standard (AA1000SES) 2015. Een deel van de AA1000 Series of Standards geeft praktische aanwijzingen over hoe u efficiënte stakeholdersbetrokkenheid kunt beoordelen, ontwerpen, implementeren en hoe erover te communiceren.
Audit Duurzaam Mensbeleid
Je hebt het beste voor met je personeel, maar hoe ervaren je medewerkers het mensbeleid van je kmo?
Met de antwoorden op de vragenlijst Audit Duurzaam Mensbeleid krijg je zicht op je sterke punten. Je weet ook meteen hoe je de organisatie kan bijsturen en verduurzamen. De output van de audit levert dus meteen ook inspiratie voor je employer brand.
Via de biodiversiteitsladder en de BIODIVA-vragen, zal je een inzicht krijgen in hoe goed binnen je bedrijfsvoering aan biodiversiteit wordt gewerkt en hoe en waar je bedrijf zich nog kan verbeteren.