Belgische Ecover wordt grootste bedrijf voor milieuvriendelijke onderhoudsproducten ter wereld

05 september 2012

Met de acquisitie van Method, een toonaangevende producent van premium milieuvriendelijke en ‘design driven’ was- en schoonmaakproducten uit San Fransisco, wordt het Belgische Ecover het grootste bedrijf voor milieuvriendelijke onderhoudsproducten ter wereld.

De twee bedrijven slaan de handen in elkaar om van milieuvriendelijke onderhoudsproducten de nieuwe norm te maken. Door de overname zullen zij een beroep kunnen doen op hun gecombineerde omvang, kennis en vaardigheden en een ruim distributienetwerk dat zich uitstrekt over Europa, de VS, Azië en Australië.

De twee merken, die samen goed zijn voor een bruto-omzet van zo’n 200 miljoen dollar en een driehonderdtal mensen tewerkstellen, zullen naast elkaar blijven bestaan, met de ambitie om zo veel mogelijk nieuwe consumenten aan te trekken op de markt voor milieuvriendelijke onderhouds- en lichaamsverzorgingsproducten.

Wereldwijde bekendheid 

Ecover en Method hebben allebei een stevige traditie in het gebruik van plantaardige en duurzame ingrediënten en innovatieve verpakkingen. Door het gecombineerde productaanbod en de wereldwijde distributie zullen de beide merken kunnen rekenen op wereldwijde bekendheid. Er komt ook een gezamenlijke aanpak op het vlak van innovatie en onderzoek en ontwikkeling, een aspect dat de beide bedrijven heel sterk koesteren omdat het de ware grondslag van hun merken vormt.

Ecover producten

Philip Malmberg, CEO van Ecover, stelt: "De fusie van deze twee bedrijven biedt ons een strategische positie op de Amerikaanse markt – de grootste en snelst groeiende markt voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten – en Method krijgt een Europese partner met een ongeëvenaarde erfenis, een stevige milieureputatie en ecologische productievoorzieningen. Ik ben persoonlijk erg opgetogen over deze overname, omdat zij niet enkel zal leiden tot het meest dynamische en visionaire bedrijf voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten ter wereld, maar ook een uitstekend platform zal bieden voor beide merken."

Drew Fraser, CEO van Method, vult aan: “Dit is een heel opwindende mijlpaal in de elfjarige geschiedenis van Method. Het huwelijk tussen onze twee merken is bijzonder zinvol, omdat we allebei stevig verankerd zitten in een traditie van duurzaamheid, innovatie en de wil om het leven van mensen gezonder en aangenamer te maken."

Gerelateerde artikels:
Ecover steunt duurzame palmolie
Ecover doet aan een mobiliteitsbeleid
Ecover: op naar een ethisch leveranciersbeleid



Navigatie


Zoeken



© MVO Vlaanderen Koning Albert-II laan 35 bus 20, 1030 Brussel info@mvovlaanderen.be tel. +32 (0)3 877 16 04 disclaimer
MVO Vlaanderen is een initiatief van Vlaamse overheid naar boven