Hygiëneproducten

Eindejaarscampagne tegen hygiënearmoede

Eén op de vijf Belgen kan zich geen hygiëneproducten veroorloven. De campagne The WONDR of Gifting kaart die problematiek aan.

WONDR care, producent van duurzame verzorgingsproducten, engageert zich met twee acties om hygiëneproducten te doneren aan mensen die daar nood aan hebben. Het Belgische merk slaat daarvoor de handen in elkaar met verschillende armoedeorganisaties in Vlaanderen en Brussel.

De campagne loopt van 17 oktober – de internationale dag tegen armoede – tot 1 januari. Bij aankoop van elke WONDR giftbox wordt er automatisch een all-in-one bar geschonken. Bij aankoop van drie WONDR kerstballen wordt er een hygiënekit geschonken.

Geen gelijke kansen

Als iemand zich de dagelijkse hygiëne- en verzorgingsproducten, zoals zeep en wasmiddel, niet kan veroorloven, spreken we van hygiënearmoede. Het komt vaak voor bij gezinnen met een laag inkomen, daklozen en kwetsbare personen. Als gevolg krijgen die mensen geen gelijke kansen: kinderen missen school en volwassenen hebben niet dezelfde kans op werk. Met The WONDR of Gifting wil WONDR care voor die mensen het verschil maken.

Kleine voetafdruk

WONDR care is een merk van Planet B, dat krachtige producten met een kleine voetafdruk maakt. Zeep in vaste vorm ligt dan voor de hand. Vloeibare zeep en wasmiddel bestaan immers grotendeels uit water. Door het water weg te nemen, hoef je het niet in plastic te verpakken, gaat het langer mee en komt er minder transport bij kijken.