Duurzame klantenrelaties

Duurzame klantenrelaties gaan zowel over het tot stand brengen als – misschien nog meer – het in stand houden van de bedrijfsrelaties met klanten. Ze zijn gebaseerd op wederzijds respect en vertolken een duidelijke visie op de duurzaamheidspositie van het bedrijf.  Bedrijven die enkel gaan voor kortetermijnwinst en geen tijd steken in de duurzaamheid van relaties, loopt het risico er op lange termijn bij te verliezen. Bovendien kunnen bedrijven een invloed uitoefenen op het consumentenpatroon en zo de samenleving verduurzamen.

Meer lezen over Duurzame klantenrelaties

Nieuw

Instrument: Online scan helpt food- en agri-ondernemers
Food- en agri-ondernemers kunnen vanaf nu online toetsen hoe maatschappelijk verantwoord ze ondernem...
Instrument: eTIC charter versterkt vertrouwensrelatie tussen ICT-leverancier en KMO
Het eTIC Handvest is een gedragscode die de vertrouwensrelatie tussen de ICT-leverancier en de kmo-k...
praktijkvoorbeeld: Column: De consument moet de voordelen kunnen proeven van een duurzamer alternatief
Marc Soumillion, merk- en innovatiestrateeg bij Res-sense, legt uit welke types consumenten er besta...
praktijkvoorbeeld: Mediatie als hulpmiddel voor een sterk MVO-beleid
Ondernemingen maken deel uit van de samenleving. Ze vormen geen geïsoleerde instituties, maar b...

Praktijkvoorbeeld in de kijker

Unilever wil consumentengedrag inzake voedselverspilling aanpakken

Unilever lanceert een consumentengericht project dat families in het VK en Ierland zal helpen duurzamer te leven, hun huishoudelijk afval te verminderen met 25 % en bovendien 15% te besparen op hun voedingsuitgaven.



Navigatie


Zoeken



© MVO Vlaanderen Koning Albert-II laan 35 bus 20, 1030 Brussel info@mvovlaanderen.be tel. +32 (0)2 774 60 35 disclaimer
MVO Vlaanderen is een initiatief van Vlaamse overheid naar boven