Textiel, kleding (verwijderen) verfijnd met Praktijkvoorbeelden (verwijderen) 1 - 10 van 79 resultaten

Adidas ontwikkelt waterloos kleuringproces voor T-shirts

Adidas heeft een nieuwe technologie geïntroduceerd om textiel te kleuren zonder water te gebruiken. Het kleuren van kleding verbruikt momenteel op wereldniveau ongeveer één Middellandse Zee om de twee jaar en zorgt voor heel wat afvalwater. De nieuwe ‘waterloze’ technologie maakt gebruik van samengeperste CO2 en vermijd water, bijkomende chemische stoffen en verbruikt 50 procent minder energie. 

Meer informatie
AE en McDonald's Belgium uitgeroepen tot 'Best Workplaces 2013'

Professionele ontwikkeling, coaching en appreciatie liggen aan de basis van de overwinning van AE en McDonald's Belgium. Naast de prijs voor Best Workplace, werden ook speciale onderscheidingen uitgereikt aan Mars Belgium (Award voor Inspiring Leadership), Carglass (Award voor Giving Back) en KBC Global Services (Award voor New World of Work)

Meer informatie
Alternatieve kleding

Onder invloed van de fairtrade en anti-sweatshop beweging hebben een aantal ondernemingen en andere organisaties initiatieven ondernomen voor de verkoop van 'ethische', 'alternatieve' of 'eerlijk geproduceerde' kleding. Zij willen aan de noden van een groeiend aantal individuele en institutionele consumenten die 'schone kleren' wensen, voldoen.

Meer informatie
Argentijnse en Thaise arbeiders lanceren eigen kledingmerk

No Chains, geen ketens, heet het nieuwe kledingmerk. De kleren zijn gemaakt door Argentijnse en Thaise werknemers die vroeger zijn uitgebuit en nu coöperatieve bedrijven hebben opgericht. De eerste kledingstukken zijn vanaf 4 juni te koop in Buenos Aires en Bangkok. No Chains wil garant staan voor kleding die op een waardige manier, zonder uitbuiting geproduceerd is.

Meer informatie
Belgian Positive Entrepreneurs wil Belgische sociale ondernemers identificeren, groeperen en promoveren

“Belgian Positive Entrepreneurs”, een initiatief van The Hub Brussels en de Poseco vereniging, is een nieuw project om Belgische sociale ondernemers te identificeren, groeperen en promoten. Het project richt zich op ondernemers die een milieuvriendelijke of sociaalvriendelijke dienst of product ontwikkelen, ongeacht de aard van hun activiteit (ondernemingen, verenigingen, coöperaties en openbare sector).

Meer informatie
Belgische marktleider in luxelingerie Van de Velde paart groei aan ethiek

De Belgische lingerieproducent die onder meer de merken Marie Jo, Marie Jo l’Aventure en Prima Dona bezit, kan uitstekende prestaties voorleggen voor 2005 en onderscheidt zich bovendien door een strak ecologisch en ethisch beleid. De Benelux-marktleider op het vlak van luxelingerie registreerde eind 2005 een omzet van 111,9 miljoen euro, hetzij een stijging met 10%. De grootste vooruitgang werd buiten de eurozone geboekt (+15%) maar de eurozone blijft de voornaamste markt, goed voor 80% van de totale omzet. Op lange termijn schat Van de Velde dat de jaarlijkse groei zich rond de 5% zou moeten stabiliseren.

Meer informatie
Belgische textielindustrie stimuleert duurzame innovaties

Centexbel, het wetenschappelijk en technologisch onderzoekscentrum voor de Belgische Textielnijverheid, publiceerde onlangs zijn jaarverslag. Dit jaar staat het verslag volledig in het teken van duurzaamheid in de textielindustrie.

Meer informatie
Biokatoen wordt betaalbaar

Bedrijven als H&M en C&A maken biologisch katoen toegankelijk voor veel mensen door de prijs laag te houden. Ze zijn intussen de grootste afnemers van biologisch katoen ter wereld. Heeft de katoenboer daar ook iets aan?

Meer informatie
Blue Gate Antwerp wordt duurzaam bedrijventerrein

Het nieuwe bedrijventerrein Blue Gate Antwerp wordt ontwikkeld volgens de internationale standaard voor duurzaamheid BREEAM. Het moet een pilootproject vormen voor Vlaanderen.

Meer informatie
Breng Fair Trade producten in je leven

Fair Trade Original is een groothandelsorganisatie in eerlijke producten, die een brugfunctie vervult tussen de producenten in de ontwikkelingslanden en de consumenten op de Europese markt.

Meer informatie


Navigatie


Zoeken



© MVO Vlaanderen Koning Albert-II laan 35 bus 20, 1030 Brussel info@mvovlaanderen.be tel. +32 (0)2 774 60 35 disclaimer
MVO Vlaanderen is een initiatief van Vlaamse overheid naar boven